Suzuki EPC, alkatrész katalógus, EPC

Suzuki Ignis alkatrészek
EPC alkatrész katalógus, robbantott ábra


A Suzuki Ignis egy kiskategóriás egyterű autó, amelyet a Suzuki a General Motorsszal közösen fejlesztett ki. Először 1999-ben mutatta be a GM a YGM-1-et, amelyet a Suzuki kezdetben kissé átformálva kezdett gyártani, később visszatért az eredeti formákhoz. Az aktuális generáció forgalmazását Magyarországon 2017-ben kezdték meg, miután 2007-ben az előzőt leállították.

A Suzuki márkanév alatt futó változatot már nem Japánból importálták Európába, hanem az esztergomi üzemben gyártották. Az Európában gyártott változat nem egyezett az eredeti japánnal, hanem a YGM-1 és a Chevrolet Cruze vonásait örökölte. A Cruze-hoz és egyben az előző Ignishez képest 15 centimétert nőtt az autó hossza a hátsó utas- és csomagtér előnyére, utóbbi alaphelyzetben 236 literes. Kezdetben két motorral volt kapható, a japán Ignis 1,3 literes, 93 lóerősével és a Chevrolet Cruze 1,5 literes, 99 lóerősével. A kínálathoz hamarosan csatlakozott egy 1,25 literes Fiat dízelmotor is, amelynek fogyasztása nem érte el az 5 litert 100 kilométerenként. Utóbbit Opel Astrákban is alkalmazták. Benzinmotoros változatai nem érték el az 1000 kilogrammot. Összkerékhajtású változatát egyes piacokon Subaru Justy G3X néven árusították. A korábbi Justy a Suzuki Cultus, a későbbi pedig a Daihatsu Sirion átcímkézett másolata volt.
Magyarországon 2003 és 2005 között, amikor a második generációs Swiftet már, a harmadikat még nem gyártották, részben az Ignis vette át a szerepét. 2003-ban és 2004-ben Magyarország piacvezető személyautója volt. Az új Swift megjelenését követően azonban jelentősen visszaesett a népszerűsége.[10] 2007-ben, a Suzuki Splash megjelenésekor hosszabb időre abbahagyták a gyártását. A Splash egyszerre lépett a WagonR+ és az Ignis modellek helyére.


(Wikipédia)